7月31日ワシントンタイムズの記事です。日本語訳、そして英語の原文です。
“1901年、無政府主義者が米国のウィリアム·マッキンリー大統領を暗殺しました。 犯罪の副産物の一つは、暴力に反対する無政府主義者のグループまでもがが数十年にわたって米国で犯罪者扱いされてきたことです。 1927年になっても、無政府主義者のサッコとバンゼッティは、やっていない犯罪で処刑された。私の世代の人々は、1971年にジョアン·ベイズの歌「Here’stoYou」でそれが語られたことを覚えている。 無政府主義者の一人が政治家を殺害したという理由で全ての無政府主義者を弾圧することは不当であったが、恐らく驚くことではなかった。 しかし、別のシナリオを想像してみてください。 右翼の過激派と無政府主義者の宿敵は大統領を殺害し、「無政府主義者に甘い」ので処罰されても仕方がないと主張したかもしれません。 この場合、分別のあるアメリカ人なら誰もが、無政府主義者を非難することは意味がないと同意していたでしょう。 彼らの最も本質的な敵が、代わりに非難されるべきです。”
これがまさに安倍晋三暗殺後の日本で起きていることだ。 ソンミョン・ムン牧師が設立した統一教会が犯行の責任を負っており、会員たちが職場と学校で悪口を言われ、人権非常事態が発生している。 暗殺者が統一教会の一員になるなら、これはすでに不公平と言える。 宗教的であろうとなかろうと,大規模な集団は1つの腐ったリンゴの犯罪に対して罰せられるべきではない.。 しかし、安倍氏の暗殺者である山上哲也氏は統一運動の一員ではなかった。 一方、文牧師が作った団体を憎み、統一関連団体が主催した2つの行事に映像メッセージを送った安倍首相を処罰しようとした。
“安倍氏とともに、ここで統一運動が被害者であることは明白なことだ。 現在行われている心理的評価は、山上さんがサイコパスであることを容易に示しているかもしれないが、実際のパラノイド(偏執者、被害妄想者)には本当の敵がいる。 彼の弱い精神は、「反カルト」組織や弁護士によって煽られた日本の一部のメディアによる統一運動へのヘイトキャンペーンに興奮していたのかもしれない。 マスコミは、暗殺者の母親が統一運動に重要な献金をしたと報じ、家族を破滅させ、山上氏のグループへの恨みを買った。 しかし、これらの献金は数年前に途絶え、今年、山上さんは安倍さんを殺害した。 彼が行動を起こすきっかけとなったのは、最近の統一教会に対する暴力的なメディアキャンペーンである可能性がはるかに高い。”
“統一教会への献金は、特に献金を含む価格でを購入するという形をとっており、物質的な価値よりも精神的な価値や、亡くなった親戚の状態を改善することを目的とした霊的な実践と関係している場合、メディアは何か邪悪なものとして提示しています。 記者たちは統一教会の神学を勉強することを強要されないが、多くの宗教で似たような寄付制度が存在することを理解できない。 実際、マーティン·ルーサーは、カトリック教会による免罪符の販売、すなわち、友人や親戚からの寄付によって、死後の世界に魂が昇天するという約束に関する論争の後、プロテスタント改革を開始し、西方キリスト教会を2つに分割しました。 いくつかの主要な宗教にも、同様の慣習がまだ存在しています。 牧師、僧侶、司祭の欲を満たすものとしてのみ解釈される信仰の無い人々の皮肉な解釈に反対し、献金の霊的意味に関する膨大な神学的論文が書かれてきた。”
“貪欲といえば、日本や国際メディアの多くは、全米スピリチュアル·セールス弁護士協会という団体の報道資料や声明を額面通りに受け取っている。 これらの弁護士たちは、一般的な反カルト的主張を利用して、運動から離脱した統一教会の献金者を探し、献金の回収のために顧客として利用される可能性がある。 弁護士はいくつかの訴訟で勝訴し、他の訴訟で敗訴した。 興味深いことに、記者たちが彼らにあまり聞きたがらない質問の一つは、弁護士たちが自分たちのために取得する金額が、返還額の何パーセントかということです。 日本や(ある程度の)国際メディアは、合法的な宗教(時には献金を求めるのと同じくらい強引なこともある)と違って、「カルト」は悪いという信念のため、反統一教会の弁護士を信じる傾向がある。 1995年の東京地下鉄サリン事件など、「カルト教徒」オウム真理教の暴力団が日本に与えた衝撃は理解できる。”
しかし、これは「異端者」と見なされるかもしれない何百もの非暴力団体に対するヘイトスピーチを許可するものではない。 新興宗教運動の主流派の学者の大多数は数十年前に「カルト」というレッテル付け止めて、「カルト」は意味のない言葉であり、どんな理由であれ、一部のロビイストが好まない宗教的少数者を中傷し差別するための武器としてのみ使用されると結論づけた。 これがまさに日本の統一教会で起きていることだ。
原文
“In 1901, an anarchist assassinated the President of the United States, William McKinley. One of the by-products of the crime was that, for decades, all anarchist groups, some of which were against violence, were criminalized in the United States. As late as 1927, anarchists Sacco and Vanzetti were executed for crimes they never committed, a story those in my generation remember because it was told in 1971 in Joan Baez’s song “Here’s to You.” Cracking down on all anarchists because one of them had murdered a politician was unjust, but perhaps not surprising. Imagine, however, a different scenario. A right-wing extremist and a sworn enemy of the anarchists might have murdered the President, claiming that he deserved punishment because he was supposedly “soft on anarchy.” In this case, every sensible American would have agreed that blaming the anarchists would not make sense. Their most radical enemies should be blamed instead.”
This is precisely what is happening in Japan after the assassination of Shinzo Abe. The Unification Church founded by Reverend Sun Myung Moon is blamed for the crime, and its members are vilified in their workplaces and schools, creating a human rights emergency. This would already be unfair if the assassin would be a member of the Unification Church. No large group, religious or otherwise, should be punished for the crimes of one rotten apple. However, the assassin of Mr. Abe, Tetsuya Yamagami, was not a member of the Unification movement. On the contrary, he hated the organization founded by Reverend Moon with a vengeance and intended to punish Mr. Abe for having sent video messages to two events organized by a Unification-connected organization.
“Plain logic indicates that the Unification movement is a victim here, together with Mr. Abe. The psychological evaluation that is now been conducted may easily indicate that Mr. Yamagami is a psychopathic, but real paranoids have real enemies. His weak mind may well have been excited by the hate campaigns against the Unification movement carried out by some Japanese media, fueled by “anti-cult” organizations and lawyers. The media reported that the assassin’s mother made important donations to the Unification movement, which ruined the family and caused Mr. Yamagami’s grudge against the group. However, these donations stopped several years ago, and Mr. Yamagami killed Mr. Abe this year. It is much more likely that what prompted him to act were recent violent media campaigns against the Unification Church.”
“Donations to the Unification Church have been presented by the media as something sinister, particularly when they take the shape of purchasing artifacts for prices that include a donation and are connected with their spiritual rather than material value, or with spiritual practices intended to alleviate the condition of deceased relatives in the afterlife. Reporters are not compelled to study the theology of the Unification Church, but they fail to understand that similar donation schemes exist in many religions. Actually, Martin Luther started the Protestant Reformation and split Western Christianity into two separate branches following controversy on the sale of indulgences by the Catholic Church, i.e., of promises that a soul may ascend to Heaven in the afterlife following a donation by their friends and relatives. Similar practices still exist in several mainline religions. Bulky theological treatises have been written about the spiritual meaning of donations, challenging the unbelievers’ caricatural interpretation that sees them only as something feeding the greed of pastors, monks, and priests.”
“Speaking of greed, most Japanese and international media have taken at face value the press releases and statements by an organization called the National Network of Lawyers Against Spiritual Sales. These lawyers, using standard anti-cult arguments, look for donors to the Unification Church who have left the movement and may be recruited as clients and sue for recovering the amount of their donations. The lawyers have won some cases and lost others. Interestingly, one question reporters have not been eager to ask them is what percentage of the money these lawyers keep for themselves. The Japanese and (to some extent) international media are inclined to believe the anti-Unification-Church lawyers because of their persuasions that, unlike legitimate religions (which sometimes may be just as pushy in soliciting donations), “cults” are bad. Japan was understandably shocked by the horrific acts of violence, including the sarin gas attack against the Tokyo subway in 1995, perpetrated by one group labeled as a “cult,” Aum Shinrikyo.”
However, this does not authorize hate speech against hundreds of non-violent groups some may regard as “heretical.” A large majority of mainline scholars of new religious movements abandoned the “cult” label decades ago and concluded that “cult” is a word with no meaningful content and is only used as a weapon to slander and discriminate against religious minorities that some lobbies, for whatever reasons, do not like. This is precisely what is happening with the Unification Church in Japan.
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